About The Author

This is a sample info about the author. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis.

Get The Latest News

Sign up to receive latest news

marți, 19 ianuarie 2010

Cum sa Construiesti un Panou Solar Portabil

In acest articol va voi arata cum sa construiti un mic panou solar portabil care va fi capabil sa incarce 2 baterii de tip AA in 1-2 zile. Acest panou solar il puteti folosi pentru incarcarea electronicelor mici.

Panoul este format din 3 celule solare (1 "x3") cablate in serie cu o dioda de blocare montata pe o placa si protejata de plastic transparent. In aceasta configuratie panoul poate genera aproximativ 4 volti la 250 de miliamperi incarcand 2 baterii in 1-2 zile. Tote acestea depinzand de starea vremii si de capacitatea bateriilor.

Exista o multime panouri solare mici disponibile pe internet dar construirea unuia de catre tine iti va da flexibilitatea sa configurezi panoul in asa fel incat sa genereze tensiunea dorita, plus poate sa fie chiar mai ieftin.


Initial am folosit cateva panouri solare mici ( 1"x3") pe care le-am cumparat in urma cu un an pentru a-mi incarca telefonul mobil. Am conectat in serie 6 celule pe care le-am montat pe placa. Acestea au generat suficienta electricitate pentru a incarca celularul. Oricum au fost cateva nemultumiri. Prima a fost cand am avut nevoie sa imi incarc telefonul dar afara ori era innorat ori noapte. Urmatorul lucru ce m-a deranjat era ca tot timpu cand primeam telefoane, eu eram in casa iar mobilul afara, la incarcat iar dupa o perioada celulele s-au murdarit, folosindu-le des si una dintre ele s-a rupt.

Solutia mea la aceste probleme a fost aceea de a marii flexibilitatea prin incarcarea a 2 baterii de tip AA in locul telefonului si sa le pune pe aceste intr-un USB portabil care sa-mi incare telefonu. Pentru a proteja celulele le-am lipit pe o placa de sprijin si le-am acoperit cu o folie de plastic transparenta. A pus o dioda de blocare pentru a preveni descarcarea bateriilor. Pentru a marii tensiunea panoului trebuie puse firele in serie iar pentru a marii amperajul trebuie puse in paralel.

Materialele de care ai nevoie sunt urmatoarele:

- opt celule soare (acestea le-am cumparat online. Puteti incerca pe Silicon Solar , Plastecs , eBay sau cautati pe google).
- sarma subtire
- folie de cupru conductoare ( folosita de obicei pentru conectarea panourilor unul de celalalt).
- plastic transparent (de 0,1 cm)
- 4-6 suruburi de lemn
- adaptor pentru 2 baterii AA
-
lemn, un panou de aproximativ 1 / 2 cm grosime
- vopsea
- adeziv
- lipici

Ustensile necesare:

- pistol de lipit
- cutter
- masina de gaurit
- perie de vopsea
- ferastrau

Pentru inceput taiat o bucata de lemn care sa aiba dimensiunile potrivite pentru a sprijini celuele solare. Eu am aranjat celulelor solare în două coloane de patru celule (pentru a face panoul mai mult patrat decat dreptunghiular). Acestea au ocupat o suprafata de 6 1/2" x 4 , plus am lasat un spaţiu suplimentar pentru cabluri si pentru a asigura acoperirea suportului care a ajuns la o dimensiune final de 8 "x 5 1 / 2". In continuare am slefuit si vopsit lemnul dupa cate l-am lasat sa se usuce.


Toate celulele vor fi lipite in serie. Fata fiecarei celule va fi lipita de spatele urmatoarei celule in serie. Folia de cupru se taie in aproximativ 10-11/2" bucati lungi. Lipeste 8 dintre ele pe partea din fata a 8 celule, in asa fel incat jumatate de panda sa iasa in afara celulei ( banda iesita va fi lipita in serie pe partea din spate a celulei urmatoare). Aranjati cu grija celulele in 2 coloane a cate 4 celule. Puneti-le in asa fel incat sa fie aproape una de cealalta dar sa nu se atinga. Indoiti folia astfel incat portiunile sudata sa atinga spatele celulelor. Sudati foli pe spatele celulelor.


În timp ce două seturi de celule sunt cu susul în jos, puneţi-le unul lângă altul, după cum doriţi sa arate pe panoul final. Asigurati-va caci capatul fiecarui set are folia conectata la partea opusa a celulelor. Acum, că acestea sunt poziţionate, tăiati o bucata de sarma pentru a conecta cele 2 folii.


Taiati 2 sarme a cate 6 cm fiecare. Una dintr ele o lipiti pe folia atasata pe partea din spate a celulei iar a 2-a conectati-o la dioda.


Acum lipiti firele adaptorului de baterie la firele panoului solar. Pentru a proteja panoul solar de ploaua acoperiti-l cu folia de plastic.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu